Звіт
про роботу Центру надання адміністративних послуг Нововодолазької селищної ради за 2023 рік
Сучасний Центр надання адміністративних послуг – це єдине місце нашої громади де можна отримати велику кількість найнеобхідніших адміністративних послуг у комфортних умовах із зручним графіком роботи. ЦНАП — це насамперед комфорт та зручність, комплексний підхід до обслуговування, органiзацiя надання адмiнiстративних послуг у найкоротший строк та за мiнiмальної кiлькостi вiдвiдувань суб'єктiв звернення.
ЦНАП Нововодолазької селищної ради розташований в центрі селища Нова Водолага на першому поверсі приміщення Нововодолазької селищної ради. На початку 2019 року вхід до ЦНАПу був облаштований кнопкою виклику для людей з обмеженими фізичними можливостями. Для маломобільної групи населення – це можливість комфортніше отримувати якісні адміністративні послуги. Також зона очікування обладнана кнопкою виклику Національної поліції.
Відвідувачі мають змогу ознайомитись з інформаційним куточком, з переліком послуг, нормативними документами, буклетами про відділ та візитними картками Центру.
На офіційному сайті Нововодолазької селищної ради створений окремий розділ «ЦНАП», де опубліковано перелік послуг, інформаційні та технологічні картки, нормативна база, контакти ЦНАП, графік прийому громадян та актуальні новини. На сайті щоквартально публікується звіт про роботу ЦНАП.
Ми постійно працюємо над вдосконаленням надання адміністративних послуг та особливу увагу приділяємо зворотньому зв’язку. Відвідувачі ЦНАП постійно мають змогу оцінювати якість обслуговування шляхом заповнення анкет, наявна скринька для зауважень і пропозицій замовників послуг. Продовжує свою роботу веб-сайт (портал) ЦНАПу Нововодолазької селищної ради, який на сьогоднішній день наповнюється інформацією https://cnap.vodolaga-gromada.gov.ua/.
Активно ведеться Facebook-сторінка де публікуються усі актуальні новини та інформація про діяльність ЦНАП.
У ЦНАП Нововодолазької селищної ради використовуються наступні форми збору інформації зворотного зв’язку – книга відгуків і пропозицій, скринька для зауважень та пропозицій, анкетування, гаряча лінія, сторінка на фейсбуці, офіційний сайт ЦНАПу та посилання з офіційного сайту Нововодолазької селищної ради. Для вирішення проблемних питань є можливість особистого прийому начальником ЦНАП. На сайті споживачі послуг мають можливість надіслати свій запит, пропозицію, відгук. Також у ЦНАПі є Книга побажань, в якій гості ЦНАПу, в тому числі і іноземні гості зробили записи-побажання ЦНАПу Нововодолазької селищної ради.
На якість та швидкість надання адміністративних послуг у ЦНАП впливає наявність у його приміщенні додаткових супутніх послуг. У розпорядженні відвідувачів вільний доступ до мережі Internet через систему Wі-Fі. Для ще більшої зручності та скорочення часу перебування у ЦНАП встановлено POS-термінали «Приватбанку», де відвідувачі можуть оплатити будь-який вид послуг. На другому поверсі оформлена святкова зона для проведення урочистих церемоній. Також забезпечені умови для відвідувачів з дітьми: виділене окреме місце, оснащене спеціальними дитячими меблями та дошкою для малювання. Для найменших наших відвідувачів облаштовано місце для сповивання та годування немовляти.
У 2023 році робота ЦНАП була спрямована на збереження та забезпечення високих стандартів обслуговування та швидкого і якісного надання адміністративних послуг. Центр впевнено крокує до виконання концепції в країні - реформування сфери адміністративних послуг, ліквідації потреб громадян звертатися до різних адміністративних органів, отримувати якісні та найбільш популярні у населення адміністративні послуги у найкоротший термін в одному приміщенні.
Спільно з Міністерством цифрової трансформації України запроваджено новий функціонал — шеринг документів. Відтепер відвідувачі Центру надання адміністративних послуг Нововодолазької селищної ради під час замовлення та отримання адміністративних послуг можуть пред’явити електронний паспорт, ідентифікаційний код, свідоцтво про народження у застосунку Дія та поділитися цифровою копією документа.
Зараз шерити можна закордонні паспорти, ID-паспорти та ідентифікаційний номер і тільки для послуг, які не передбачають надання оригіналу документу. Цифрова копія документів з е-підписом Дії автоматично передається до відділу ЦНАП. Завдяки шерингу виконуються відразу дві функції: електронна ідентифікація особи та передача копій електронних документів адміністратору.
Через Центр надання адміністративних послуг Нововодолазької селищної ради відвідувачі мають можливість отримати 245 адміністративних послуги, серед яких:
• реєстрація місця проживання;
• державна реєстрація речових прав на нерухоме майно;
• державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
• адміністративні послуги соціального характеру;
• земельні питання;
• послуги архітектури та містобудування;
• послуги Державної реєстрації актів цивільного стану;
• місцеві послуги;
• паспортні послуги.
Загалом функціонал центру розширився. Зокрема, зміни відбулися за рахунок нових послуг, що раніше належали винятково до компетенції органів Державної реєстрації актів цивільного стану, зокрема повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію акта цивільного стану та видача витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
У Центр щодня звертаються десятки громадян для отримання послуг державної влади та місцевого самоврядування. Незважаючи на війну, ЦНАП продовжує працювати задля задоволення потреб населення та забезпечення отримання своєчасних та якісних адміністративних послуг мешканцями Нововодолазької громади громади та внутрішньо переміщеними особами.
Протягом звітного періоду адміністраторами Відділу постійно здійснювалось консультування громадян з питань надання адміністративних послуг, в тому числі з реєстрації внутрішньо переміщених осіб. На постійному особливому контролі є надання послуг для ветеранів, членів їх сімей та членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України.
У 2023 році паспортні послуги були перенесені в новий просторий кабінет для більшої зручності відвідувачів. Зона очікування обладнана зручними диванами для комфортного перебування в черзі. З травня 2023 року розпочали знову (після 24.02.2022 року послугу було призупинено) приймати документи для оформлення і видачі паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм (ID-картка) та оформлення і видачі паспорта громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм.
З вересня 2023 року адміністратори відновили виїзди з «Мобільним кейсом» для надання послуг особам,які за фізичним станом здоров’я не мають змоги звернутись до ЦНАПу.
За звітний період працівники Відділу пройшли відповідне навчання, отримали доступи та працюють в таких державних реєстрах та системах:
1. Державний реєстр актів цивільного стану громадян;
2. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно ;
3. Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань;
4. Реєстр територіальної громади;
5. ПК «Соціальна громада»;
6. Єдина інформаційна система соціальної сфери;
7. Державний земельний кадастр;
8. Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Портал ДІЯ»;
9. Єдиний державний демографічний реєстр.
Більшість адміністративних послуг, які надаються через Центр є безкоштовними.
За період роботи з 1 січня 2023 року до 31 грудня 2023 року у ЦНАП відвідувачам було надано 11 845 адміністративних послуги, серед яких:
• адміністративні послуги соціального характеру – 243;
• надання відомостей з Державного земельного кадастру – 184;
• послуги з державної реєстрація актів цивільного стану– 333;
• реєстрація місця проживання – 1463;
• видача Витягів з реєстру територіальної громади – 746;
• державна реєстрація речових прав на нерухоме майно – 1454;
• послуги з державної реєстрації ЮО та ФОП – 303;
• паспортні послуги– 2664.
Обсяг адміністративних послуг за напрямками
Обсяг адміністративних послуг по кварталам
Обсяг адміністративних послуг по місяцям
У звітному періоді за надання послуг з яких стягується адміністративний збір до місцевого бюджету надійшло – 1 026,8 тис. грн..
Навчання адміністраторів та працівників ЦНАП є пріоритетним, адже якість надання адмінпослуг переважно залежить від компетентності працівника. Необхідний рівень фахової підготовки вимагає систематичного підвищення рівня знань та професійних навичок. Відтак адміністратори постійно працюють над підвищенням рівня своїх професійних навичок, кожен адміністратор пройшов онлайн курси на Порталі Дія, про що свідчать отримані сертифікати. Державні реєстратори та адміністратори беруть активну участь у офлайн та онлайн нарадах, тренінгах, зустрічах та семінарах.
Керівник Центру надання адміністративних послуг Нововодолазької селищної ради протягом 2023 року неодноразово брала участь у семінарах та тренінгах у сфері забезпечення надання адміністративних послуг для населення організовані Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні за підтримки уряду Великої Британії.
6-7 липня у Києві відбулося перше засідання «Клубу активних ЦНАП». Головною метою зустрічі було напрацювання переліків проблемних питань у роботі ЦНАП менших та середніх громад, а також загалом органів місцевого самоврядування (ОМС) у сфері надання адміністративних послуг, зокрема щодо отримання повноважень, підключення до реєстрів тощо, а також спільний пошук шляхів вирішення таких питань. У заході взяли участь представники ЦНАП Межівської селищної територіальної громади (ТГ), Нововодолазької селищної ТГ, Теплицької селищної ТГ, Красносільської сільської ТГ, Здолбунівської міської ТГ, Тростянецької сільської ТГ, Старобогородчанської сільської ТГ, Бобровицької міської ТГ, а також ЦНАП міст Буча, Нововолинськ та Ромни. За результатами проведеного заходу учасники зафіксували низку проблем, а також напрацьовували окремі пропозиції. Їх планується викласти в окремому полісі-документі. Захід відбувся в рамках проєкту «Підтримка формування державної політики розвитку місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні», що реалізується Центром політико-правових реформ за підтримки Програми ULEAD з Європою / ULEAD with Europe, що спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Швецією, Данією, Естонією та Словенією.